Breaking & World News! III NO DISCUSSION!!


KYli

Senior Member
Imagine if this happened in HK. Front page and headline news for sure. Press freedom, it doesn't exist for anyone associated with China. China bad, don't agree, then you are under arrest. That would be the future for overseas Chinese.

Please, Log in or Register to view URLs content!

Taiwan to shut down China-friendly tycoon's news channel

TAIPEI (Reuters) - Taiwan refused on Wednesday to renew the license of a news channel widely seen as pro-China, effectively shutting it down, citing evidence of interference from a Beijing-friendly tycoon amid fears over China’s campaign to win support on the island.

The rejection of CTi cable’s request is the first time Taiwan has shut, even though indirectly, a television news station since the regulator, the National Communications Commission was set up in 2006.

The decision provoked immediate anger from CTi and Taiwan’s main opposition party, which called it an attack on media freedom.

Taiwan’s government has repeatedly said China has stepped up efforts, including a media campaign, to infiltrate and gain influence on the democratic island, which Beijing considers its own and has threatened to use force to bring under its control.

Commission head Chen Yaw-shyang said the rejection decision was unanimous and cited accusations of interference in CTi’s editorial independence by major shareholder Tsai Eng-meng, who runs one of China’s largest food firms, Want Want China Holdings Ltd.


“It is a fact that their biggest shareholder had directly interfered in the news desk of CTi,” Chen said.

CTi had been fined for several violations such as failure to check facts and endangering the public interest, he added.

“The Tsai government has closed CTi; press freedom is dead!” CTi wrote on its Facebook page in response, referring to President Tsai Ing-wen.

The channel, which vowed to fight the decision in court, has denied favouring China, saying the government is seeking to silence those who do not support its policies.

Chen said CTi received more than 920 complaints last year, about a third of the total for all news channels in Taiwan.


However, he said, there was no evidence that CTi had received Chinese government funding.

Reuters could not immediately reach key shareholder Tsai to seek comment, but he has previously rejected accusations of newroom interference.

Tsai’s family owns two television stations and several newspapers and cable networks in Taiwan.

The Kuomintang, Taiwan’s main opposition party, said it opposed the decision, as it could have a “chilling effect, strongly impacting press freedom”.
 

bajingan

Junior Member
Please, Log in or Register to view URLs content!

Look at these wannabe rambos from the so called democracy and rule of law abiding country, i bet these atrocities are encouraged by their american master
japan should think twice about letting australian soldiers into their country, they are well known as trouble makers and drunks when stationed overseas
 

Gatekeeper

Colonel
Registered Member
Imagine if this happened in HK. Front page and headline news for sure. Press freedom, it doesn't exist for anyone associated with China. China bad, don't agree, then you are under arrest. That would be the future for overseas Chinese.

Please, Log in or Register to view URLs content!

Taiwan to shut down China-friendly tycoon's news channel

TAIPEI (Reuters) - Taiwan refused on Wednesday to renew the license of a news channel widely seen as pro-China, effectively shutting it down, citing evidence of interference from a Beijing-friendly tycoon amid fears over China’s campaign to win support on the island.

The rejection of CTi cable’s request is the first time Taiwan has shut, even though indirectly, a television news station since the regulator, the National Communications Commission was set up in 2006.

The decision provoked immediate anger from CTi and Taiwan’s main opposition party, which called it an attack on media freedom.

Taiwan’s government has repeatedly said China has stepped up efforts, including a media campaign, to infiltrate and gain influence on the democratic island, which Beijing considers its own and has threatened to use force to bring under its control.

Commission head Chen Yaw-shyang said the rejection decision was unanimous and cited accusations of interference in CTi’s editorial independence by major shareholder Tsai Eng-meng, who runs one of China’s largest food firms, Want Want China Holdings Ltd.


“It is a fact that their biggest shareholder had directly interfered in the news desk of CTi,” Chen said.

CTi had been fined for several violations such as failure to check facts and endangering the public interest, he added.

“The Tsai government has closed CTi; press freedom is dead!” CTi wrote on its Facebook page in response, referring to President Tsai Ing-wen.

The channel, which vowed to fight the decision in court, has denied favouring China, saying the government is seeking to silence those who do not support its policies.

Chen said CTi received more than 920 complaints last year, about a third of the total for all news channels in Taiwan.


However, he said, there was no evidence that CTi had received Chinese government funding.

Reuters could not immediately reach key shareholder Tsai to seek comment, but he has previously rejected accusations of newroom interference.

Tsai’s family owns two television stations and several newspapers and cable networks in Taiwan.

The Kuomintang, Taiwan’s main opposition party, said it opposed the decision, as it could have a “chilling effect, strongly impacting press freedom”.

This news speaks volumn. Not so much the news itself, which is bad enough. But the lack of news about it from the MSM! And perhaps more telling from our resident anti-CCP pro-Taiwan member.

Their silence is unbelievable deafening!
 

hullopilllw

Junior Member
Registered Member
This news speaks volumn. Not so much the news itself, which is bad enough. But the lack of news about it from the MSM! And perhaps more telling from our resident anti-CCP pro-Taiwan member.

Their silence is unbelievable deafening!

That channel is pro-roc constitution. Just because their end happens to align(to unify china, disregard which side win) with China's doesnt mean it is pro-mainland.
 

siegecrossbow

Brigadier
Staff member
Super Moderator
How is CTI China friendly? Just because it doesn’t bash China as much doesn’t mean it is China friendly.
 

Gatekeeper

Colonel
Registered Member
That channel is pro-roc constitution. Just because their end happens to align(to unify china, disregard which side win) with China's doesnt mean it is pro-mainland.
How is CTI China friendly? Just because it doesn’t bash China as much doesn’t mean it is China friendly.

Yes. You're both right, it is pro-KMT channel. But I think you missed my point. And that is;

It's not whether or not they are pro or anti China. It is the fact they've been shut down without a peep from the MSM. Can you imagine what the MSM would say if Hong Kong shout down Apple daily, or RTHK?

That's the point. The hypocrisy smell strong or what?
 

hashtagpls

Junior Member
Registered Member
Do we need any more proof, that the anglo led West is committed to nothing less than the weakening and/or destruction of China? These fuckers don't give a shit about their own so called 'ideals and values'- all they give a shit about is power and they'll do anything to keep that power.
For eg, no-one in the west bat an eyelid when the USG tried to steal TikTok from a Chinese firm- rather, they salivated over how much money they were going to make from this shakedown.
 

quantumlight

Junior Member
Registered Member
Missing the point. I never doubted that Chinese people can "act bravely as well." I mean that it's a shame that there was even one example to signal the opposite. Examples of other times when Chinese people were the hero have no bearing. Doing 1,000 things right doesn't excuse you from the reality that you did one thing wrong.

Since it seems you are *not* trying to generalize what happened here as an overall Chinese culture specific shortcoming or flaw, then your case/example is as useless as it is narrowly specific... Anyone can find 'a single example' of almost anything to try to make a point or set a tone... usually whats implied is that such anecdotal or empiricial instances can be generalized to a larger stereotype but you specifically stated that was not what you were trying to argue or convey here... in which case this all seems like a big much ado about nothing and getting worked up for no reason.
 

Top