France Military News, Reports, Data, etc.

the series ends with (
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):
L'information proposée par
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doit se contextualiser entre les réflexions quant au volet naval de la DAMB autour de l'Aster Block 1 NT qui devrait rassembler en mer Britanniques, Italiens et Français. D'autre part, il est loin d'être anodin que les "FREMM ASM aux capacités de défense aérienne renforcées" françaises bénéficient de 2017,77 millions d'euros (annexe Défense au Projet de Loi de Finances (PLF) 2017, p. 430). Chose encore moins anodine que nous sommes alors à la deuxième tentative de Fincantieri pour acquérir les Chantiers de l'Atlantique (2014) tandis que s'ouvraient des négociations secrètes d'avec DCNS pour des "coopérations renforcées" entre les deux entreprises (2015).

"That study for an anti-missile warship is running silently while Paris and Rome seek to defuse a dispute over STX. Working together on warships would be a key element in cooperation sought for the two nations’ naval and commercial shipbuilding industries.The “fairly discreet” study would set out the warship’s architecture and be delivered by 2019 after three years of work, the source said. The anti-missile weapon would be the long-range Aster Block 1 NT missile, and Leonardo would also work on the system. "

(Pierre Tran et Tom Kington, "Rome and Paris might design their own anti-missile frigate",
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, 14 septembre 2017)

Il s'agirait alors de comprendre que M. Bruno Le Maire, ministre de l'Économie, pose sur la table des négociations la modernisation du programme PAAMS dans le cadre des décisions déjà arrêtées en vue de définir un standard commun aux frégates Horizon (4 navires) et aux FREMM de DA (4 navires). Rénovation du PAAMS qui touche autant les radars que le C2 ("The idea is to have a European Aegis combat management system"). La munition commune est l'Aster Block 1 NT. Le "concept-ship" se matérialiserait dans l'une des quatre dernières FREMM de DA devant être mise sur cale entre 2016 (Alsace) et 2018 (Emilio Bianchi) pour des mises en service entre 2020 et 2022.

La rivalité entre Leonardo et Thales au sujet des senseurs nous renseignerait sur les futures qualités nautiques des FREMM de DA. Le radar de défense aérienne, placée dans les hauts, est une caractéristique extrêmement structurante de toute la plateforme car la "poutre navire" doit pouvoir demeurer stable dans toutes ses manœuvres avec un radar de plusieurs tonnes très haut au-dessus de l'eau. "The radar would be a key factor in ballistic missile defense as the shipborne system would detect, track and target the incoming missile in the ascent, cruise and descent stages, a naval specialist said. Extending the “radar fidelity” would call for more power, so a higher performing radar would need larger power generation and cooling systems, leading to a heavier warship."

Ce qui suggère très fortement, voire exclusivement, l'emploi d'un radar à faces planes car la menace doit pouvoir être suivie en permanence. Le SeaFire 500 est sous-dimensionné pour traité cette menace quand l'antenne-tournante du radar Herakles "boosté" ne serait plus viable. Leonardo et Thales s'affrontent autour de deux mâtures uniques différentes dans les candidatures respectives de Fincantieri et Naval group pour les appels d'offres au Canada et en Australie.
De plus, il ne faudrait pas oublier que les Exocet Block III seront remplacés par des FMAN/FMC (FC/ASW) lancés verticalement. Par voie de conséquence, les huit munitions habituellement embarquées derrière la passerelle devront être à l'avenir dans les silos de la plage avant. Ce qui ne plaide pas pour 32 silos mais bien de 48 à 64. La
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présentée au Canada dispose de 48 silos après allongement de la coque de quelques mètres quand une Horizon dispose de 48 silos avec une réserve pour installer 16 lanceurs supplémentaires. Sans négliger l'avenir puisque cette orientation politique pour la DAMB invite à considérer la possibilité que l'Aster Block 2 soit lancé ou non.

Nous nous dirigerions vers une frégate de 7000 tonnes et plus à pleine charge - autant qu'une Horizon. Fincantieri et DCNS s'ouvrent un espace dans lequel les quatre dernières FREMM des classes Aquitaine et Carlo Bergamini pourraient bénéficier des mêmes spécifications. Une construction en série dans un seul chantier ou dans deux chantiers différents (une moitié de chaque navire usiné dans les deux pays, construction commune des blocs) est envisageable. Les FREMM italiennes déplacent jusqu'à 6700 tonnes à pleine charge, 700 de plus que les FREMM françaises. Reste la question de la puissance disponible : sera-t-elle suffisante avec la turbine LM 2500 G4+ pour satisfaire autant la propulsion que les armes ? À une échéance plus lointaine se posera la question de la refonte des quatre frégates Horizon selon le PAAMS rénové. Cela impliquerait de concevoir, en particulier, des superstructures transposables aux trois classes de bateaux.
"The information proposed by Defense news must be contextualized between the reflections on the naval aspect of the DAMB around the Aster Block 1 NT which should gather at sea British, Italians and French. On the other hand, it is far from insignificant that the "FREMM ASM to the reinforced air defense capacities" of France benefit from 2017.77 million euros (annex Defense of the Draft Law of Finances (PLF) 2017, p. 430). Even less harmless than we are then at the second attempt of Fincantieri to acquire the Chantiers de l'Atlantique (2014) while secret negotiations with DCNS for "enhanced cooperation" between the two companies (2015) .

"That study for an anti-missile warship is running silently while Paris and Rome seek to defuse a dispute over STX.
The "fairly discreet" study would set out the warship's architecture and be delivered by 2019 after three years of work, the source said. The anti-missile weapon would be the long-range Aster Block 1 NT missile, and Leonardo would also work on the system. "

(Pierre Tran and Tom Kington, "Rome and Paris might design their own anti-missile frigate", Defense News, September 14, 2017)


It would be necessary to understand that Mr. Bruno Le Maire, Minister of the Economy, is putting on the negotiating table the modernization of the PAAMS program within the framework of the decisions already taken with a view to defining a common standard for Horizon frigates (4 vessels) and DM FREMMs (4 vessels). Renewal of the PAAMS which affects as much the radars as the C2 ("The idea is to have a European Aegis combat management system"). The common munition is the Aster Block 1 NT. The "concept-ship" would materialize in one of the last four FREMM of DA to be placed on hold between 2016 (Alsace) and 2018 (Emilio Bianchi) for commissioning between 2020 and 2022.

The rivalry between Leonardo and Thales about the sensors would inform us about the future nautical qualities of the FREMM of DA. The air defense radar, placed at the top, is an extremely structuring feature of the entire platform because the "ship beam" must be able to remain stable in all its maneuvers with a radar of several tons very high above the water. "The radar would be a key factor in ballistic missile defense as the shipborne system would detect, track and target the incoming missile in the ascent, cruise and descent internships, a naval specialist said. , so a higher performing radar would need more power generation and cooling systems, leading to a heavier warship. "

This suggests very strongly, if not exclusively, the use of a planar radar because the threat must be able to be monitored continuously. The SeaFire 500 is undersized to deal with this threat when the antenna-turning Herakles radar "boosted" would no longer be viable. Leonardo and Thales compete against two different masters in the respective applications of Fincantieri and Naval group for tenders in Canada and Australia.

Moreover, it should not be forgotten that the Exocet Block III will be replaced by vertically launched FMAN / FMC (FC / ASW). As a result, the eight ammunition usually shipped behind the bridge will have to be in the silos of the front beach in the future. This does not plead for 32 silos but from 48 to 64. The FREMM-ER presented in Canada has 48 silos after elongation of the hull a few meters when a Horizon has 48 silos with a reserve to install 16 additional launchers. Without neglecting the future since this policy orientation for the DAMB invites to consider the possibility that the Aster Block 2 is launched or not.

We would head for a frigate of 7000 tons and more at full load - as much as a Horizon. Fincantieri and DCNS are opening a space in which the last four FREMMs of the Aquitaine and Carlo Bergamini classes could benefit from the same specifications. A series construction in a single yard or in two different yards (one half of each vessel machined in the two countries, common construction of the blocks) is conceivable. The Italian FREMMs move up to 6700 tons at full load, 700 more than the French FREMMs. It remains the question of the available power: will it be sufficient with the turbine LM 2500 G4 + to satisfy both the propulsion and the weapons? At a later date, there will be the question of the redesign of the four Horizon frigates under the renovated PAAMS. This would involve designing, in particular, superstructures that could be transposed to the three classes of vessels."
 

FORBIN

Lieutenant General
Registered Member
How many built to date for Air Force and Navy ?
Good question :)
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From recent mag french ofc 148 build
In service
AF : have 101 Rafale + 1 lost : 102 delivered on 132 ordered
Navy : 42 + 4 : 46 on 48 ordered

Egypt have 11

So 159 delivered right now on 264 in order : 180 France + 24 Egypt + 24 Qatar + 36 India
After surely one or 2 new foreign deals and France need minimum yet some for attrition so at less later about 300 minimum.

For the production is profitable the French must buy at less 11/year 1 buld by month except august now different foreign customers allowing more orders,
Also on the 11 count the 10 Navy retrofited returned on the chain completely dismantled remains 2 formers Standard F1 delivered in hurry ( 1999 - 2002 ) to replace old Crusader upgraded in F3 versatile, F1 only able for A2A combat and refueling maybe free falll bombs but very limited.

More easy than with China LOL
 
Last edited:

asif iqbal

Lieutenant General
Great ! Thanks

Yes but Rafale production has been really slow

It's seems like it's been in production for decades but only 159 so far
 
here's the google translation of a pretty interesting blog post
3,33 à 15
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Le déficit de compétitivité des constructions navales françaises se matérialisait par le lancement du HMS Dreadnought (1906) tandis que la France réceptionnait le Danton. Le premier, rupture militaire, demandait 35 millions de livres quand le deuxième réclamait 45 millions de livres. C'est-à-dire que tous les 10 cuirassés français, le Royaume-Uni en obtenait pratiquement 13. Il faudra attendre les années 1960 pour que la France rattrape cet échec stratégique.

Il n'est plus d'actualité en fonder une analyse comparative des puissances aéronavales et/ou aéro-sous-marines de l'Océan par le seul critère du tonnage. L'excès n'est pourtant pas loin car cet indicateur brut ne doit pas non plus être négligé. Par exemple, et pour l'année 2016, dans le concert européen, replaçons les Royal Navy (407 000 tonnes) et Royale (281 000 tonnes) face aux marines suivantes que sont les Marina militare (125 000), Deutsche Marine (~100 000) et Armada española (87 000).

Concentrons-nous sur la seule question des frégates pour mettre de côté les effecteurs de premier et deuxième rang que sont les porte-avions, porte-aéronefs et SNA. Les frégates demeurent la cheville ouvrière du sea control dans les trois dimensions du combat naval. Traduisons ces données par le nombre de frégates (premier et deuxième rang mélangés) de chacune de ces marines d'ici à 2030 :
  • 22 frégates (Horizon (2), FREMM (10), PPA (10) pour la Marina militare ;
  • 19 frégates (Type 45 (6), Type 26 (8) et Type 31 (5) pour la Royal Navy;
  • 18 frégates (Horizon (2), FREMM (8), FTI (5) et F-NG (3) plus les frégates de surveillance à la valeur dissuasive relativisée (6) pour la Marine nationale ;
  • 11 frégates (F123 (4), F124 (3), et F125 (4) - plus 10 corvettes (K130 et K131) pour la Deutsche Marine ;
  • 10 frégates (F100 (5), F110 (5) pour l'Armada española.
La Marine nationale devait pourtant bénéficier de 21 frégates de premier rang en 2005 (Horizon (2), FREMM (17 (9 ASM et 8 AVT). L'ancien PDG de DCNS, Patrick Boissier, détaillait le coût de ces décisions devant la commission Défense et forces armées de la représentation nationale :
  • "À titre d’information, le coût du programme [FREMM] a déjà augmenté d’une frégate lorsqu’on est passé de 17 à 11 frégates"
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    ;
  • "et d’une deuxième frégate lorsque l’on est passé d’une frégate tous les 7 mois à une frégate tous les 10 mois"
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    ;
  • "Notre première préoccupation est le rythme de production de nos frégates, qui passera, pour une livraison de frégate avant 2019, de 10 à 14 mois. Le surcoût de cet étalement serait à peu près équivalent au coût d’une frégate."
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:
"The lack of competitiveness of French shipbuilding was materialized by the launch of the HMS Dreadnought (1906) while France received the Danton. The first, a military rupture, demanded 35 million pounds when the second claimed 45 million pounds. That is to say that all 10 French battleships, the United Kingdom obtained practically 13. It was not until the 1960s that France caught up with this strategic failure.

It is no longer relevant to base a comparative analysis of the naval and / or aero-submarine powers of the ocean by the criterion of tonnage alone. However, the excess is not far away because this crude indicator should not be neglected either. For example, in the European concert, the Royal Navy (407,000 tons) and the Royal Navy (281,000 tons) will be placed in front of the following marines: Marina militare (125,000), Deutsche Marine 000) and Armada española (87,000).

Let us concentrate on the issue of frigates alone to set aside first- and second-order effectors such as aircraft carriers, aircraft carriers, and ANS. The frigates remain the mainspring of sea control in the three dimensions of naval combat. Let us translate these data by the number of frigates (first and second rank mixed) of each of these marines by 2030:

22 frigates (Horizon (2), FREMM (10), PPA (10) for the Marina militare;
19 frigates (Type 45 (6), Type 26 (8) and Type 31 (5) for the Royal Navy;
18 frigates (Horizon (2), FREMM (8), FTI (5) and F-NG (3) plus the relativized deterrent monitoring frigates (6) for the French Navy;
11 frigates (F123 (4), F124 (3), and F125 (4) - plus 10 corvettes (K130 and K131) for the Deutsche Marine;
10 frigates (F100 (5), F110 (5) for the Armada española.

However, the French Navy had to benefit from 21 first-class frigates in 2005 (Horizon (2), FREMM (17 (9 ASM and 8 AVT).) The former CEO of DCNS, Patrick Boissier, detailed the cost of these decisions before the commission Defense and Armed Forces of the National Representation:

"For information, the cost of the program [FREMM] has already increased from a frigate of 17 to 11 frigates" (18 September 2013);
"and a second frigate when we went from one frigate every 7 months to a frigate every 10 months" (18 September 2013);
"Our first concern is the rate of production of our frigates, which will pass for 10 to 14 months for a frigate delivery before 2019. The extra cost of this spreading would be roughly equivalent to the cost of a frigate." (18 September 2013)"

... goes on right below due to size limit
 
the continuation of
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Ces différentes décisions sous deux gouvernements et deux livres blancs entraînent donc un renchérissement du coût global du programme à hauteur de trois frégates soit au moins 1500 millions d'euros. "Il faut bien avoir à l’esprit que ce n’est pas l’augmentation du coût des programmes qui conduit à étaler les commandes mais l’étalement ou la réduction du nombre qui conduit mécaniquement à augmenter le prix de chaque unité."
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Le volume financier demeurait inchangé dans le même temps à 7 milliards d'euros pour la perte de 11 frégates.

Le système naval pratiqué par la France depuis 1962 jusqu'en 2015 est relativement coûteux puisqu'il y a eu 30 frégates de premier rang construites en 9 classes différentes : 3,33 navires/classe. Le cas de la FTI illustre parfaitement cet état des choses entre des bureaux d'études qui ne peuvent se satisfaire de longues séries, tout comme la marge de leur entreprise qui s'étiole après quatre à six frégates. Il s'agit de ne pas oublier qu'au début des années 1960 il était espérait 24 frégates mais chacune d'elle demandait 28 mois de travail. De sorte que la chaîne fonctionnait en permanence puisque la quinzième unité pouvait remplacer la première. Depuis le programme La Fayette, la cadence de production est tombé à une frégate tous les six mois et sept mois pour le programme FREMM. Le seul site de Lorient peut lancer la flotte de surface française en moins de 7 à 8 ans.

Cependant, remarquons que les Italiens sont dans une toute autre disposition sur cette question et parviennent à passer d'une première longue série de frégates (FREMM) à une deuxième (PPA) tout en ménageant les intérêts de leur industrie navale.

L'une des manières de traduire le format de la flotte de surface de la Marine nationale (15 à 18 frégates) dans la restructuration de l'industrie navale translapine menée par Fincantieri et Naval group serait de s'approcher de bureaux d'études communs, voire uniques, à la manière de "One MBDA". Le marché domestique des deux entreprises, joint dans le même espace, permet d'atteindre un volume de 44 frégates, voire un peu plus, au lieu de la vingtaine de navires à produire jusqu'ici pour le premier tiers du XXIe siècle.

Dans les faits, cela se traduirait par un format réuni de 20 frégates ASM, 8 frégates de DA et 15 frégates polyvalentes plus un volant de trois frégates supplémentaires pour la France (la cinquième frégates de DA plus deux nouvelles frégates ASM ?). Les flottes franco-italiennes seront renouvelées pour le deuxième tiers du XXIe siècle via le remplacement des frégates du programme Horizon à partir des années 2035 pour terminer avec les frégates d'emploi général vers l'année 2050.

Par voie de conséquence, une coopération industrielle réussie entre les deux entreprises doit se matérialiser par des classes de huit frégates, au minimum pour les navires de défense aérienne, et plutôt 15 frégates pour les autres. La standardisation des flottes de surface générerait des économies de fonctionnement très importantes, rejaillissant d'autant sur le volume des flottes. C'est grâce à ce gain de compétitivité de l'industrie navale que les flottes européennes pourront réduire leur dilution dans le concert des grandes flottes mondiales.

"These various decisions under two governments and two white papers therefore result in an increase in the overall cost of the program to three frigates, ie at least 1,500 million euros. "It must be borne in mind that it is not the increase in the cost of programs that leads to spreading orders but spreading or reducing the number that mechanically leads to increasing the price of each unit. (18 September 2013) The financial volume remained unchanged at the same time at 7 billion euros for the loss of 11 frigates.

The naval system practiced by France since 1962 until 2015 is relatively costly since there were 30 first-class frigates built in 9 different classes: 3.33 ships / class. The case of the FTI illustrates perfectly this state of things between consulting firms that can not satisfy long series, as the margin of their company which is lost after four to six frigates. It should not be forgotten that in the early 1960s it was hoped 24 frigates but each one of them required 28 months of work. So that the chain functioned permanently since the fifteenth unit could replace the first one. Since the La Fayette program, the rate of production has fallen to a frigate every six months and seven months for the FREMM program. The only site in Lorient can launch the French surface fleet in less than 7 to 8 years.

However, let us note that the Italians are in a completely different position on this issue and succeed in passing from a first long series of frigates (FREMM) to a second one (PPA) while sparing the interests of their naval industry.

One of the ways to translate the size of the Navy surface fleet (15 to 18 frigates) in the restructuring of the translapine shipbuilding industry by Fincantieri and Naval group would be to approach common research offices , even unique, in the manner of "One MBDA". The domestic market of the two companies, joined in the same space, allows to reach a volume of 44 frigates or even a little more, instead of the twenty vessels to be produced so far for the first third of the XXIth century.

In fact, this would translate into a combined format of 20 ASM frigates, 8 DA frigates and 15 multi-purpose frigates plus a steering wheel of three additional frigates for France (the fifth DA frigates plus two new ASM frigates). The French-Italian fleets will be renewed for the second third of the twenty-first century by replacing Horizon frigates from the 2035s and ending with the general frigates around 2050.

Consequently, successful industrial cooperation between the two companies must take the form of classes of eight frigates, at least for air defense ships, and rather 15 frigates for the others. The standardization of the surface fleets would generate very considerable operational savings, corresponding to the volume of the fleets. It is thanks to this increase in the competitiveness of the shipbuilding industry that European fleets will be able to reduce their dilution in the concert of the world's major fleets."
 

asif iqbal

Lieutenant General
Economic crisis big step back for France

Second carrier cancelled also they planned 4th and 5th mistral class I think forbin true ?

Imagine that dual carrier strike groups with 5 x LHD, easily that's 3 amphibious ready groups

They could cover Mediterranean and North Sea easily

But now CVN is down to what 40% operational deployment
 
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