France Military News, Reports, Data, etc.

TerraN_EmpirE

Tyrant King
Details on the Next French Assault rifle the HK416F
Please, Log in or Register to view URLs content!

The Hk416F will be based on the HK416A5 version which was originally developed as an offering for the US DOD. EUX0f77.jpg
except the French love Noir. so they ordered there versions in Noir.... I mean Black.
France will order about 93 080 units
38 505 will be M4 barrel length of 14.5 inches
of those 14 915 will be fitted with the French Felin system.
2017-01-11-00.34.25-660x471.jpg
54 575 will be Mk18 barrel lengths of 11 inches.
Along with the 416's The French are Adopting the HK269F Which is a French approved version of the HK269 Obviously, But is also the HK designation for the US Army M320A1 40x46mm Grenade launcher.
2017-01-11-00.34.33-660x470.jpg
The French will use the Same optics they currently use on the Famas so Scrome J4, Aimpoints, and Eotechs,
 

FORBIN

Lieutenant General
Registered Member
The Navy receives its 18th Caiman

NH Industries delivered the 18th French Cayman Marine in December 2016, reveals our colleague Mer et Marine (read here). The aircraft is currently in the hands of the Center for Practical Experimentation and Reception of Naval Aeronautics (CEPA / 10S). The French Navy must receive a total of 27 Caiman helicopters navalized by 2021. For the first time, the French aircraft carrier Charles de Gaulle had during his last deployment integrated a Cayman in his air group.

Designed for both combat missions (surface combat, anti-submarine, maritime surveillance ...) and support missions (sea rescue, operational transport and logistics), the naval version of the first helicopter Series equipped with electric flight controls implements a genuine weapon system. It is equipped with a rescue winch, a thermal camera (Flir), a Flash sonar, acoustic buoys Electromagnetic warning system, countermeasures, 360 ° panoramic radar and armaments : Mu-90 torpedoes, door gun and support for sniper rifle ...

Deployed in many armies, it has just crossed the threshold of 3000 flight hours in Afghanistan under Italian colors. NH Industries has just delivered its 300th machine to Spain.

Please, Log in or Register to view URLs content!


FRA NH90 NFH Caïman.jpg
 
google translation of
NH 90. L'hélico qui n'aimait pas le sel
Please, Log in or Register to view URLs content!

:
Il est beau, il est puissant, très polyvalent... Mais il rouille. Même à 40 millions d'euros l'unité. Le problème de corrosion qui touche la cellule du NH 90 utilisé par la Marine nationale, n'est toujours pas résolu. Plus d'un appareil sur deux reste cloué au sol pour des raisons techniques.
La Marine a longuement attendu le remplaçant du Super-Frelon. Les pilotes de l'aéronavale ont découvert et pris en main, courant 2011, le NH 90, aussi appelé Caïman, un nouvel appareil de combat très performant, un gros-porteur capable d'effectuer des missions militaires (lutte anti-sous-marine, transport de troupes) comme du sauvetage en mer, avec des capacités technologiques inédites. On est passé d'un Super-Frelon aussi rustique qu'une 4 L au NH 90 disposant des derniers équipements électroniques et commandes de bord. L'hélicoptère est tellement perfectionné qu'il peut rentrer tout seul à la base sans l'intervention du pilote. Mais comment une machine de 40 M€ peut-elle rouiller ?


Les politiques montent au créneau


La polyvalence de l'engin, à travers la multiplicité des systèmes embarqués, n'est pas en cause. C'est un problème beaucoup plus basique et au final largement plus enquiquinant qui l'empêche d'améliorer son temps d'employabilité. Les composants utilisés pour réaliser la cellule de l'hélicoptère, sa carlingue, sont sujets à la corrosion. Un comble pour un appareil spécialisé dans la lutte anti-sous-marine et le sauvetage en mer ! La problématique a été identifiée dès les premières livraisons et a fuité en 2015. La mauvaise publicité pour le constructeur Airbus n'a jamais fait les grands titres, dans un milieu aussi concurrentiel que sensible. Pourtant, l'État-major de la Marine et les politiques ont fini par sortir de leur réserve. Et de leurs gonds ! « Le ministre de la Défense y est allé de son coup de gueule auprès de la commission parlementaire des armées », confirme sa présidente Patricia Adam. « Jean-Yves Le Drian attend avec impatience les propositions du constructeur. C'est un programme industriel important puisqu'il est censé fournir des hélicoptères lourds de combat pour les quarante prochaines années ».


La solution se fait attendre

Faut-il traiter ou changer les alliages défectueux ? Airbus Helicopters tarde à présenter sa solution ; le groupe étant composé des filiales française et allemande d'Airbus Helicopters, de l'Italien Leornado Helicopters et du Néerlandais Fokker. Quatre entités, trois pays différents : une situation qui s'enlise.

Du côté de la Marine nationale, on confirme qu'un plan industriel a bien été initié mais pas plus de détails. Le NH 90 connaît également des problèmes d'électronique et surtout une lenteur de validation des réparations par le constructeur. Par les temps qui courent et la multiplicité des théâtres engagés (menace terroriste comprise), on comprend que la situation crispe les forces armées, ce problème de corrosion touchant également les NH 90 des autres forces militaires. « Mais pas d'inquiétude à avoir sur la sécurité », assure l'autorité militaire. « Les niveaux de vérification et les contrôles sont si rigoureux pour obtenir le feu vert au décollage ».
Trois sur sept depuis Lanvéoc

Sur les 18 NH 90 livrés à ce jour à la Marine, leur disponibilité plafonne à 45 %. C'est peu pour une machine mise en service depuis maintenant cinq ans. Rarement plus de trois NH 90 sont donc opérationnels à Lanvéoc-Poulmic qui en compte six en plus d'un septième basé à Cherbourg. « Ce problème de corrosion est d'autant plus agaçant que l'hélicoptère est fantastique du point de vue de ses capacités », confirment les pilotes. Un sacré grain de sel quand même pour un hélicoptère habitué à se poser à bord des frégates multimissions et à intervenir en mer, le long de la côte, comme au milieu du golfe de Gascogne.
"It is beautiful, it is powerful, very versatile ... But it rusts. Even at 40 million euros the unit. The corrosion problem that affects the NH 90 cell used by the French Navy is still unresolved. More than one device out of two remains nailed to the ground for technical reasons.

The Navy has long waited for the replacement of the Super-Frelon. In the course of 2011, the Naval Aviation pilots discovered and taken charge of the NH 90, also known as Caiman, a new high-performance combat aircraft, a large aircraft capable of carrying out military missions (anti-submarine warfare , Transport of troops) and rescue at sea, with unprecedented technological capabilities. We switched from a Super Hornet as rustic as a 4L to the NH 90 with the latest electronic equipment and onboard controls. The helicopter is so sophisticated that it can go on its own at the base without pilot intervention. But how can a 40 M € machine rust?


Politics rise to the niche

The versatility of the machine, through the multiplicity of embedded systems, is not involved. This is a much more basic problem and ultimately much more troublesome that prevents him from improving his employability time. The components used to make the helicopter's cell, its cabin, are subject to corrosion. An attic for a device specializing in anti-submarine fighting and sea rescue! The problem was identified from the first deliveries and fled in 2015. The bad publicity for the manufacturer Airbus has never made the headlines, in a medium as competitive as sensitive. Yet the naval staff and politicians eventually came out of their reserve. And their hinges! "The Minister of Defense has gone out of his mouth with the parliamentary committee of armies," confirms its president Patricia Adam. "Jean-Yves Le Drian is waiting impatiently for the manufacturer's proposals. It is an important industrial program because it is supposed to provide heavy combat helicopters for the next forty years. "
The solution is waiting

Should the defective alloys be treated or changed? Airbus Helicopters is slow to present its solution; The group being composed of the French and German subsidiaries of Airbus Helicopters, the Italian Leornado Helicopters and the Dutch Fokker. Four entities, three different countries: a stumbling block.

On the side of the French Navy, it is confirmed that an industrial plan has been initiated but no more details. The NH 90 also has problems of electronics and especially a slowness of validation of repairs by the manufacturer. In the current times and the multiplicity of theaters involved (including the terrorist threat), it is understandable that the situation is tense with the armed forces, as this problem of corrosion also affects the NH 90s of other military forces. "But no worries about security," says the military authority. "The levels of verification and controls are so stringent to get the green light for take-off."
Three out of seven since Lanvéoc

Of the 18 NH 90s delivered to date to the Navy, their availability is limited to 45%. This is little for a machine put into service for five years now. Rarely more than three NH 90 are therefore operational in Lanvéoc-Poulmic which counts six in addition to a seventh based in Cherbourg. "This problem of corrosion is all the more annoying because the helicopter is fantastic from the point of view of its capabilities," confirmed the pilots. A sacred grain of salt even for a helicopter accustomed to land on board multi-mission frigates and to intervene at sea, along the coast, as in the middle of the Bay of Biscay."
 
Top